У 2015/2016 навчальному році 7 класі розпочинається вивчення хімії за новою
навчальною програмою. Звертаємо вашу увагу, що наказом МОН України від
29.05.2015 № 585 затверджено оновлену редакцію програми, яка в порівнянні з
попередньою редакцією зазнала деяких змін у напрямку її розвантаження.
У разі затримки із доставленням нових підручників для
вивчення хімії у 7 класі загальноосвітніх навчальних закладів можна використовувати підручники попередніх
років видання, що збереглися у бібліотечних фондах навчальних закладів:
Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія.
Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Академія,
2007;
Буринська Н.М. Хімія. Підручник для
7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Перун, 2007;
Лашевська Г.А. Хімія. Підручник для
7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2007;
Ярошенко О.Г. Хімія. Підручник для
7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Станіца, 2007.
Відповідно
до нової навчальної програми з хімії у 7 класі вивчаються наступні теми:
-
Тема 1. Початкові хімічні поняття;
-
Тема 2. Кисень;
-
Тема
3. Вода.
Під
час опанування тем 1 і 2 учні під
керівництвом вчителя зможуть використати змістовну та методичну складову
підручників для 7 класу попередніх років видання.
Проте, звертаємо увагу вчителів на те, що
традиційна практична робота з добування кисню зазнала змін. Зазвичай, в якості
вихідної речовини для добування кисню використовували калій перманганат.
Даний реактив віднесено до прекурсорів – його використання в загальноосвітніх
навчальних закладах заборонено. Тому добування кисню з калій перманганату
змінено на добування даного газу каталітичним розкладом гідроген пероксиду. А
вивчення його властивостей обмежено лише доведенням його наявності: Практична робота
№ 4 «Добування
кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності».
В Інтернеті можна
ознайомитися з відеоматеріалами щодо проведення цієї практичної роботи:
http://www.youtube.com/watch?v=aLXf-NvzTfg
Для
викладання теми 3 «Вода» вчителя можуть
використовувати змістовну та методичну складову відповідних розділів у
підручниках з хімії для 8 та 9 класів попередніх років видання.
Однак,
слід зазначити, що вивчення хімічних властивостей
води дає змогу розглянути взаємодію окремих оксидів з водою лише для
ознайомлення з характером гідратів оксидів. Це забезпечить мінімальну
фактологічну базу про сполуки хімічних елементів і їхні властивості для
подальшого вивчення періодичного закону і хімічного зв’язку у 8 класі.
У 7 класі на уроках хімії триває формування поняття
про розчин та його компоненти, масову частку розчиненої речовини (пропедевтичні
знання надавались на уроках природознавства). Учні навчаються виготовляти
розчини, розв’язувати задачі на обчислення кількісного складу розчину,
визначення масової частки розчиненої речовини. Подальше вивчення цієї теми буде
відбуватися у 9 класі.
Додаткові матеріали для вчителя хімії, опис нових технологій навчання можна
відшукати на сторінках фахових видань. Окрім цього, багато інформації можна
отримати за допомогою електронних ресурсів. Наприклад:
http://osvita.ua/school/lessons_summary/chemistry/
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A5%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%8F_7_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
http://subject.com.ua/lesson/chemistry/7klas/
http://www.teacherjournal.com.ua/multimedjnij-urok/5032-xmya-7-klas-tema-qvstupq.html
http://metoduchka.com/category/tochni-nauky/himija/7-klas-himija/
https://sites.google.com/site/himiauskoli/rozrobki-urokiv
http://schoolchem.ho.ua/Lessons.htm
http://metodportal.com/taxonomy/term/36
Немає коментарів:
Дописати коментар