Зусилля членів робочої групи зосереджувались на виявленні резервів змісту навчальної
програми з хімії щодо впровадження компетентнісного підходу; предметному наповненні
інтегральних змістових ліній; опрацюванні пропозицій, висловлених під час громадського
обговорення програми.
1. Проаналізовано всі зауваження до навчальної програми, враховано слушні
пропозиції, спрямовані на тлумачення основних закономірностей, усунення зайвої
деталізації фактичного матеріалу, уточнення формулювань, загального редагування
тексту.
2. У теоретичній частині програми вилучено деякі приклади хімічних сполук і
реакцій, що переобтяжують чи дублюють зміст. Акцентовано екологічний і
здоров’язбережувальний аспекти. У темі з органічної хімії структуровано чинний
зміст; посилено увагу до актуального нині питання переробки нафти і застосування
її продуктів (описовий матеріал, без використання хімічних формул). Практичну
частину оновлено завдяки дослідам з використанням засобів ужиткової хімії (у
чинних межах).
3. Не враховано пропозиції, що суперечать Державному стандарту, не відповідають
віковим особливостям учнів, стосуються навчання хімії у старшій школі або
проблем методики навчання.
4. Розкрито компетентнісний потенціал навчального предмета, укладено таблицю, в
якій кожну ключову компетентність скорельовано з предметним змістом і
навчальними ресурсами для її формування.
5. Результати навчання визначено згідно зі структурою компетентності, за
складниками: знаннєвим, діяльнісним, ціннісним. Посилено діяльнісний і
ціннісний компоненти.
6. У кожній темі програми визначено предметний зміст, що розкриває наскрізні
змістові лінії. Діяльнісний і ціннісний компоненти результатів навчання
скорельовано з цими лініями.
7. Переструктуровано рубрики програми, що спростить використання її.
8. Доопрацьовано пояснювальну записку до програми з урахуванням змін у її
структурі і компетентнісного спрямування навчання хімії.
9. Не враховано пропозицію від групи біологів щодо міжпредметних зв’язків курсів
біології і хімії з таких причин:
1) вивчення теми, присвяченої органічній хімії, наприкінці 9-го класу дістало
численні нарікання у зв’язку зі складністю структури органічних речовин.
Перенесення теми на початок навчального року ще більше загострить
проблему;
2) перестановка теми не є доцільною, оскільки складні органічні речовини,
важливі для курсу біології, вивчають у курсі хімії наприкінці теми
«Початкові поняття про органічні сполуки», а в курсі біології – на початку
навчального року.
Л.Величко, керівник робочої групи
Немає коментарів:
Дописати коментар