Вітаю Вас на своєму блозі! Запрошую до співпраці та обміну досвідом!!!

Для вчителів


П'ятнадцять способів втрати часу на уроці

Однією з головних причин низької якості знань учнів, 
на думку вчителів, є брак часу, 
відведеного на уроці на вивчення предметного змісту 
при зростаючому його обсязі. 
Чи так це насправді? Розглянемо основні причини втрати 
часу і виявимо загальні 
умови його економії. Найперша умова випливає 
з визначення уроку як 
керованого процесу. Управління в даному випадку - 
це організація взаємодії 
вчителя і учнів по досягненню цілей уроку. 
Отже, на уроці не повинно бути 
місця тому, що не працює на досягнення мети. Виходячи з цього, 
позначимо в традиційно сформованій структурі уроку типові дії вчителів, 
що призводять до втрати часу. Детальніше...

13 ФРАЗ, ЯКІ НЕОБХІДНО УНИКАТИ КОЖНОМУ ВЧИТЕЛЕВІ

ДОКТОР РІЧАРД КАРВІН
"Коли я був вчителем декілька(сот) років тому, то інколи казав своїм учням таке, про що потім шкодував. Також я спостерігав, як інші вчителі говорили речі, про які потім жаліли. Нещодавно я спитав своїх студентів-магістрів (які працюють вчителями), чи вони говорили учням таке, про що згодом шкодували. Почувши відповіді моїх студентів, а також поговоривши з учнями шкіл про слова з уст вчителів, які їх зачіпають, я створив список фраз, які ніколи не варто вживати.
Ділюсь з Вами скороченим списком з 13-ти пунктів. Декотрі з цих фраз відображають бажання вчителя завжди все контролювати, деякі стосуються мотивації, а інші – вміння управляти класом. Усі є наслідком затаєної злості або роздратування вчителя. Спробуймо вилучити ці фрази з нашого вжитку.

БЕЗЛІЧ СПОСОБІВ СКАЗАТИ УЧНЕВІ: “ДУЖЕ ДОБРЕ!”
  •  Ти зараз на правильному шляху.
  •  Пречудово!
  •  У тебе це вийшло!
  •  Правильно!
  •  Це добре!
  •  Супер!
  •  Я пишаюся тим, як ти працював.
  •  Ти робиш це дуже добре.
  •  Це значно краще.
  •  Гарна робота!
  •  Я щасливий бачити цю роботу. Читати далі...



Відкритий урок ‑ причина стресу вчителів

Згідно з останніми дослідженнями, переважна більшість учителів Великої Британії вважають, що відкриті атестаційні (в англійській термінології градуювальні, ‑ пер.) уроки є однією з основних причин стресів і тривожності у професії вчителя.
Значна кількість респондентів, які взяли участь у дослідженні, проведеному на замовлення Спілки університетів і коледжів Англії, заявили, що відкриті атестаційні уроки нагадують «бомбу з годинниковим механізмом», яка все частіше використовується в навчальних закладах як «дисциплінарний батіг» для «биття персоналу».

Як НЕ ТРЕБА проводити відкриті уроки

Дуже цікава стаття була опублікована в журналі "Завуч". Пише вчителька... 

Читають теж учителі... 
Висновки кожен робить самостійно...
Колеги, я пропоную вам прочитати цей матеріал, а потім обговорити його на методичній нараді, наводячи конкретні приклади з нашої діяльності.
У прагненні успіху немає меж і кордонів, є нові висоти. Останнім часом явже не можу дивитися відкриті уроки насамперед з однієї причини:суперечність між гума­ністичною риторикою про суб’єкт - суб’єктністосунки, особистісно зорієнтований підхід та інші атрибути педагогічногогуманізму, з одного боку, і тими маніпуляціями та фо­кусами, до яких вдається вчитель у роботі з учнями, які ледь встигають реагувати на Його на команди.
Суб'єкт — це той, хто діє сам, бо йому так потрібно, і він знає, навіщоі розуміє, чому саме такА учень на такому уроці — як па­цієнт у хірурга: наркоз ввели і щось із ним роблять. Зрозуміло, що для користі, але що і як — не­зрозуміло. Та й розуміти не хочеться, прокинусь — побачу, що відрізали. Тобто щохвилини на уроці учень і не здогадується, що з ним буде далі. З такого погляду відкритий урок іще гірший від традиційного (коли можна передбачити, що з тобою буде далі: після опитування — пояснення, можна буде розслабитися).
Отже, маємо перше «не треба».       Читати далі...




Поради вчителю: піклуйтесь про себе та своє здоров'я


Як учителям залишатися щасливими та здоровими протягом п'яти днів робочого тижня



Чим ближче кінець шкільного робочого тижня, тим важче вчителю утримуватись на поверхні й не захлинутись у водоверті буднів. Усі знають, що прямим обов'язком учителя є постійна турбота й підтримка своїх учнів, але не менш важливо навчитися піклуватися про себе і своє здоров'я.

Професор психології Гейл Кінман на сторінках Гардіан акцентує увагу на трьох порадах учителям на кожний день протягом п'яти днів робочого тижня, спрямованих на зняття стресу та підтримку свого розумового, тілесного й душевного здоров'я.                              Читати далі...


Поради учителю: як добре виспатись уночі


Більшість сучасних учителів сплять у середньому всього лише шість годин на добу



Безсоння заважає вам ночами спати? Невролог Джуді Уілліс пояснює, чому це шкідливо, та пропонує свої поради як легко заснути.

Якщо ви страждаєте ночами безсонням, то вам зрозумілий вираз «клювати носом», і, найімовірніше, ви не раз були в подібній ситуації. Таке часто відбувається наступного дня після поганого нічного сну. Під час чергової тривалої наради, ви щосили прагнете тримати очі відкритими, підтримуючи голову рукою. Єдине бажання, що вас опановує, – якнайшвидше прийняти горизонтальне положення.

Час роботи вчителів виходить далеко за загальноприйняті у школах рамки «з восьмої ранку до третьої дня», доки діти знаходяться у школі. Учителі витрачають дуже багато часу на різного роду наради, перевірку домашніх завдань, підготовку до уроків наступного дня, що значно підвищує рівень тривожності.

Успішні вчителі в перебігу робочого дня, як жонглери, вимушені балансувати дюжиною м'ячів у повітрі і не у змозі розслабитись увечері. Їх тримає в напрузі необхідність підготувати або вивчити купу документів, не відпускають спогади минулого дня, у тому числі про учнів, які щось не зрозуміли, невлучно відповідали й так далі. А це створює стійкі та часом непереборні бар'єри для міцного і спокійного сну. Додайте до цього стреси, пов'язані з учительською зарплатою, реальні та потенційні загрози зниження доходів, а іноді й можливість зовсім утратити робоче місце, і... у вас сформується стійке безсоння з масою вкрай небажаних наслідків.

До чого призводить поганий сон? Читати далі...

Методи викладання: як стати ефективним учителем


Десять порад сучасному вчителю, які слід ураховувати під час навчання учнів


Новий звіт Саттон Траст (Sutton Trust improving social mobility through education – провідна організація Великої Британії, що займається питаннями підвищення соціальної мобільності освіти, фінансує більше двохсот програм на замовлення 140-а наукових установ, ‑ пер.) наводить докази успішних методів викладання.

Питання про те, як стати добрим учителем, завжди було предметом дискусій. Така постановка питання створює досить багато проблем, оскільки просто не існує, та й не може існувати універсального рецепту для успіху вчителя, тому що різні підходи спрацьовують тільки в конкретних фахівців і для певних учнів класу.

Саттон Траст установлено, що популярні в освіті методи навчання, такі як надмірна похвала й заохочення учнів або надання їм можливості самим відкрити для себе ключові знання, насправді не дають високих позитивних результатів.

Автор докладу, професор Роберт Коі з Даремського університету стверджує, що це всього лише «стартовий пакет» для осмислення того, що ж усе-таки робить викладання ефективним.

Отже, що рекомендується в докладі? Ось десять основних позицій, які слід ураховувати вчителю у своїй роботі.                        Читати далі...

Немає коментарів:

Дописати коментар